تمدید اشتراک کاربران ردیاب

آپشن های خاص خودروهای مدرن چیست ؟

تاریخ : 1400/12/14 13:16:43

کابین خودروهای مدرن به گونه ای طراحی شده اند که به سختی می توانید صداهای بیرون و حتی موتور خودرو را بشنوید. خودروهای مرسدس بنز و لکسوس از تاپ ترین ها هستند .

 

ویژگی های خودرو مدرن و راحت :

 

1- صندلی خودرو :

صندلی اولین چیزی است که باید در یک خودرو راحت باشد . زیرا ممکن است مجبور باشید که ساعت هایی طولانی روی صندلی خودرو بنشینید . نشستن بر روی یک صندلی ناراحت ، حتی اگر راننده بسیار توانا باشد نیز ، آزار دهنده است . راحتی و نرمی خودرو ارتباطی با مهارت راننده ندارد . بعضی ازخودرو ها صندلی هایی  تنگ و باریک دارند که  از تکیه کردن بر آنها احساس خوبی نمی کنید ، البته که خودروهایی با این نوع صندلی محدود هستند . در مقابل ، بیشتر خودرو های مدرن صندلی هایی نرم و کلاسیک دارند که بدون شک به شما در طول سفر احساس بهتری خواهد داد .

 

2 – موقعیت صندلی راننده :

      طراحان بعضی از خودروها موقعیت صندلی های عقب را گسترش داده اند به این معنی که فضای پایین پای راننده باز است و به راحتی می تواند پاهای خود را دراز کرده و با داشتن زاویه مناسب گردن خود را نیز به پشت وجلو بگرداند . البته که بیشتر این گونه طراحی ها مختص خودروهای مسابقه ای است . این نوع صندلی ها برخلاف صندلی های تنگ باعث خستگی و استرس نمی شوند .

 

3 – اهرم پشتیبان کمربند :

     کمربند برای راننده نقش یک ناجی را دارد . در سیستم پشتیبانی کمربند ، راننده می تواند با کمک اهرمی که در کنار صندلی است میزان فشار ناشی از کمربند را کم یا زیاد کند . این اهرم برای کسانی که مشکل کمر دارند بسیار مناسب است . خودرو های مدرن و جدید دارای سیستم های پشتیبانی هستند ، این سیستم ها به راننده اجازه می دهد تا سفتی و نرمی پشت صندلی خود را تنظیم کند .

 

4 – صندلی های پیشرفته :

     این نوع صندلی ها ویژگی هایی دارند که صندلی های ماشین های معمولی فاقد آن می باشند . رانندگی با این نوع صندلی ها بسیار لذت بخش است . این صندلی ها دارای گزینه های اضافی مانند گرمایشی ، تهویه و ماساژ می باشند . این ویژگی ها باعث لذت وراحتی زیاد در حین رانندگی می شود .

 

5 – چک کردن خودرو :

قبل از خرید خودرو ، از فروشنده بخواهید به مدت 20 تا 30 دقیقه با خودروی جدید رانندگی کرده تا از راحتی و نرمی آن اطمینان حاصل کنید . بیشتر فروشندگان با درخواست شما موافقت می کنند .

 

6 – سیستم صوتی و تصویری :

بیشتر صاحبان خودرو سیستم صوتی (دی وی دی فابریک یا ضبط تصویری ) را می پسندند که دارای عملکردی ساده و کیفیتی خوب  باشد . کیفیت صدا باید گوش نواز بوده و به گوش آسیب نرساند .

خودروهای مدل جدید به شما این امکان را می دهند که گوشی خود را همگام سازی کرده ، سیستم را از طریق دستورات صوتی استفاده کنید و هر صندلی به طور جداگانه اتصالات USBداشته باشد .

 

10 تا از راحت ترین خودروها :

در سال 2015 لیستی از 10 خودرو راحت دنیا منتشر شد .بعضی با دیدن این لیست متعجب شدند .آنچه که در این 10 خودرو مشترک بود صندلی های پیشرفته و کابین های عایق بندی شده و مقاوم در برابر آلودگی صوتی .

نام این 10 خودرو به شرح زیر می باشد :

  •  Audi A6 Premium PluS
  • Buick LaCross
  • Chevrolet Impala 2LTZ
  • Chrysler 300 (V6)
  • Ford Fusion Titanium
  • Lexus ES 350
  • Lexus LS 460L • Mercedes E-Class E350
  • Mercedes GL-Class GL350
  • Mercedes S550

 

آپارات تلگرام اینستاگرام